Direktlänk till inlägg 20 januari 2009

Post-Uppcon

Av Sara - 20 januari 2009 17:11

I helgen vars man då alltså i (M)Uppsala och besökte Uppcon för första gången. Jag var lite nervös för att jag var för lite Japan-nörd till en början men det verkade inte så även om jag fattade indre än de flesta.


I vilket fall som helst var det helt sjukt kul. Vi bodde typ i Stora Salen eftersom allt kul hände där. På fredagen var det först invigningen, sedan tittade vi på Machine Supremacy och till sist var det en modevisning med Lolita-kläder. På lördagen var det först det japanska bit-pop bandet YMCK vilkas musik jag egentligen inte bryr mig så mycket om men som har de bästa musikvideorna ever. Att sen allt låter som ledmotivet till Super Mario är faktiskt inte så tokigt det heller. Efter det var det i alla fall AMV-tävling där det blev både mycket skratt och mycket allvar. Efter det kom det alla väntat på; Cosplay-tävlingen. Har nog aldrig sett så många snygga dräkter och roliga sketcher på en och samma gång förut. Fast jag satt brevid ett gänf Fangirls så jag hade lite ont i örat efteråt eftersom det mesta hade en gnutta yaoi i sig. Sedan på söndagen var det dags för avslutning och hemfärd. Det var kul men energikrävande. Är fortfarande helt slut.


Du måste vara från Uppcon, eller så är du bara bisarr

Jag cosplayar inte, jag ser ut såhär

You love surprise buttsex and you know it!

I LOVE SUMO!!!

Jag vill också ha ett överdimensionerat vapen

Åh Ichigo!


Peace Out! 

 
 
Louise

Louise

20 januari 2009 22:59

ÅH Itchisygou!

http://dcasteye.blogspot.com

 
Ingen bild

Martin

21 januari 2009 12:30

Den där citatsamlingen kan faktiskt läsas som lyrik. var det tanken?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 6 mars 2009 13:10

Jag har bytt domän för min blogg. Den nya hittas på http://carpedentum.blogspot.com...

Av Sara - 5 mars 2009 22:53

Funderar på ett domänbyte. Blir nog blogspot för min del. Fast det får jag fixa en annan gång.   Idag har det inte hänt mycket alls. Jag har vart i skolan och lärt mig saker. Är lite trött men är flr rastlös för att sova. Borde göra läxor men har att...

Av Sara - 2 mars 2009 14:41

Jag har haft två föreläsningar idag som faktiskt har vart vettiga, tro det eller ej. Det har handlat om informationssökning på internet och det mesta av det lärarna sagt har vart användbart. Alldeles otroligt!   Jag är dock fortfarande kvar i Borås, ...

Av Sara - 27 februari 2009 15:21

Idag har det hänt en del fast klockan bara är tjugo över tre. Först och främst hade jag en tenta, det kändes som om det gick helt okej. Men man vet ju aldrig.   Sedan hade jag, Linda, Louise, Johanna och Martin bestämt att vi skulle äta sushi efterso...

Av Sara - 26 februari 2009 16:02

Jag har hittat en serie (tack Louise) som är lätt (läs: mycket) beroendeframkallande. Den heter Hana Kimi, okej, egentligen har den ett jättelångt namn men den kallas Hana Kimi. I vilket fall som helst handlar den om en tjej, Ashiya Mizuki, som klär ...

Ovido - Quiz & Flashcards