Alla inlägg under november 2007

Av Sara - 29 november 2007 17:56

Jag har försummat min blogg. Det finns en bra förklaring till det dock. Jag har inte haft tid eller tillgång till en dator på evigheters evigheter. Bara om jag har haft läxor och inte haft tid. Det suger att vara upptagen.


Veckan har gått obemärkt förbi. I måndags skulle min doktor ha ringt. Det hade jag fått brev om. Det gjorde han inte för han var på semester. Jag orkar inte ens bli arg längre. Jag har gett upp. Det enda jag vill är att slippa medicinerna. Kan inte, om den nu finns, den högre makten ge mig detta enda i julklapp. Jag orkar inte med att vara sjuk mer.


I tisdags hände det absolut ingenting utöver det vanliga.


I onsdags inte heller.


Idag har det vart lite si och så. Jag får MVG i Litteraturvetenskap. Sockersötarna skulle baka idag men det sket sig. Vi behöver inte gå närmre in på det.


En kul sak har hänt i veckan. Vi är bland de tre bästa i tävlingen med våra affärsplaner! Vi ska in till Commerce på lördag och se vilken placering vi fick. Håll tummarna för oss.


Peace Out!

Av Sara - 21 november 2007 20:32

Det fungerade och jag överlevde. Vi fick sålt alla påsar ekologiska kakor utom två och de lyckades vi sälja till oss själva idag. Utöver detta fick vi in beställningar på sju fat. Rolf verkar poulärast, fast jag tycker bäst om Bengt. I och för sig är det bra om Rolf säljer bäst för den är lättast att tillverka. Den pouläraste färgen på faten var den väldigt vackra och glansiga mörblåa. Det förstår jag, den ser ut att vara lätt att torka av och vill man ha ljus på den så blänker de fint på ytan.


Nu är det bara julmarknaden nästa vecka kvar på det här åretsa kakförsäljning. Vi får se hur det går med den saken. Jag borde boka köket i skolan så att vi kan baka. Det kan jag göra imorgon.


Peace Out!

Av Sara - 19 november 2007 11:43

De flesta inlägg verkar skrivas av mig under skoltid. Det beror på att det är då jag har tid att sitta vid datorn. Det är hemskt, jag har så mycket som jag vill och borde göra att jag snart inte har någon vilotid kvar. Idag ska jag stanna i skolan på eftermiddagen och baka. Visst är det kul att umgås med sina kompisar men det vore skönt att få tid över att läsa ut Shogun, Små blå män, Mordet i prästgården och den där Johanne Hildebrandt-boken som jag inte kommer ihåg vad den heter.


Jag har börjat skriva min första berättelse för barn. Den heter för nuvarande Sjörövar-Anders och siffrorna. Den handlar om Anders som vill bli pirat. På sin väg mot ära och rikedom träffar han och lär sig siffror. Pedagogiskt så det förslår. Fungerar dock bäst med illustrationer, synd att man inte kan rita över huvud taget. Får väl leta bilder på nätet som bäst beskriver det jag försöker få fram. Önska mig lycka till.


Peace out!

Av Sara - 18 november 2007 19:44

Jag har, åter igen, lyckats få till en lyckad helg. Jag började lite lätt i fredags med en hemmakväll med familjen. Vi såg på TV och åt för mycket godis.


På lördagen sov jag så länge jag orkade och gick sedan runt i pyjamas en stor del av förmiddagen. Jag chattade sedan med några goda vänner innan bussen mot Skövde avgick. Jag satt på detta varma, kvava fordon i 40 minuter lite drygt innan jag var framme. Väl där träffade jag en bekantskap eller två som jag språkade med innan pojken jag skulle möta på resecentrum anlände. Vi gick och fikade på Norma Jean's och blev sittande där i närmare tre timmar. Det var kul. Sedan skulle vi skoljas, men icke. Istället fick jag med mig pojken hem. Vi såg en film och låg och pratade. Först sent på förmiddagen idag satte han sig på bussen för att lämna min hemstad.


Nu ikväll har jag haft en konsert i en missionskyrka. Det var syrefattigt och alldeles dötrist. Det är dock bara tre eller fyra konserter kvar innan juluppehållet. Äntligen! Jag vill bara sova.


Jag känner inte alls för att stanna kvar i skolan imorgon och baka. Jag känner inte heller för att vara på Öppet Hus på tisdag. Jag tänker vara med ändå, jag kan inte bara svika mina kompisar till höger och vänster när jag känner för det.


Peace Out!

Av Sara - 15 november 2007 19:16

Idag tänkte jag att vi skulle inte bara konsentrera oss på vad som har hänt idag utan även blicka framåt in i min framtid. Det blir dock ingen lång framåtblick. Jag är nämligen oförmögen att planera särskilt långt in i framtiden.


Idag har vi i Sockersöt UF glaserat fat. Det var roligt men lite stressigt. Jag tror faten blir jättefina. Jag tycker bäst om de enfärgade, att bara måla kanterna var besvärligt. Men vi skyller alla msstag på att det är unikt. Öppet Hus är på tisdag och då måste allt vara klart. Ska bli skönt med helg så att man får vila ut en stund.


Inte för att jag har en händelselös helg eller så. På lördag ska jag gå och fika med Adam. Det ska bli jättekul. Vi skulle till Norma Jean's och där har jag aldrig vart förut. tydligen ska det vara lite 50-tals stuk där om man får tro mamma. Det värsta är bara att bussförbindelserna är under all kritik. Vi ska träffas 16:30 men då måste jag ta bussen som är framme 14:10. Det kommer inte alls bli kul att vänta så länge. Men men, det är smällar man får ta.


På söndag har jag konsert med orkestern, det är sista konserten innan vi börjar att bara spela jullåtar. Det är fullt upp med musiken hela december. Den här gången ska vi bara spela låtar från höstkonserten, den enda som var rolig som kom med är Highlights from Chess, de andra låtarna är skittråkiga. Jag tror dock att jag kommer att överleva.


Peace Out!

Av Sara - 14 november 2007 11:04

Jag är så jävla trött. Det kommer snart att bli mycket läxor i skolan. Jag har många konserter med orkestern och köran samt att jag gärna vill ha tid att umgås med mina vänner och läsa en bok också.


Företaget ska ha "krismöte" nästa vecka. Lärarna har också upptäckt att närvaron i våran grupp inte är vad den borde vara. Det är inte lätt att vara liten. Det kommer säkert att gå jättebra bara vi får ordning på varandra.


Jag försökte ringa min doktor idag. Det var ju lättare sagt än gjort. Jag ringde säkert 15 gågnger innan någon behagade svara. Sedan visade det sig att hon som svarade inte kunde hjälpa mig utan var tvungen att prata med någon annan först. Att det ska vara så svårt att få ett recept till sina mediciner så att man kan leva som en normal människa.


Hade prov idag. jag tror att det gick bra men jag är inte så säker. Det visade sig att jag åter igen pluggat för myket på fel saker. Det som jag var riktigt säker på kom inte ens med på provet. Det kändes lite surt.


Peace Out!

Av Sara - 11 november 2007 17:55

Det är väl bäst att börja från början. Igår så kom en vän förbi. Hon umgås visserligen mest med Syster men vi älskar henne allihopa. Hon skulle sova över tills idag. Vi såg på TV och åt tacos. Det är så himla gott, en perfekt rätt att använda qournfärs i. Dessutom kan den aldrig innehålla för mycket ost och creme fraiche. I vilket fall som helst, varenda gång vännens mobil ringde svarade hon inte hej som vanliga människor utan sa bara Bebe lima?. Hon är bulgariska och jag tror att det betyder något i stil med har bäbisen kommit än? Hennes moster är så gravid att hon har gått över tiden och alla väntar med stor spänning på att det lilla monstret ska födas. Det blir nämligen en till Harmony Gospel-bäbis.


Idag var vi dessutom hos mormor och firade fars dag. Jag var lite orolig att jag skulle få de där hemska sojabiffarna och lingonsylt den här gången också men så var inte fallet. Min gulliga mormor hade grekisk sallad, mini-baguetter och fransk ugns-omelett till mig. Det var så gott att magen stod i fyra hörn efteråt. Dessutom blev jag lovad en After Eight eller två när jag kommer dit imorgon.


Något som inte vart så kul den här helgen är just det faktum att det är fars dag idag. Min far gick bort för nästan två år sen men vid sådana här tillfällen känns det alltid så nära. Vi var en sväng och la blommor vid hans grav. Man ska fira alla fäder, inte bara de som är i livet.


Peace Out!

Av Sara - 10 november 2007 14:09

Helt otroligt vilken skillnad det är på band. Det var tusen olika stilar på Ungkulturfestivalen igår. Först var ett band där Systers klasskamrat spelade. De var roliga, kul att se på och duktiga musiker. Tyvärr fick de inte många applåder eller en nersläckt sal. Sedan kom något skate-punk band som var skickliga musiker. Det är bara så att jag inte gillar den musikstilen. Efter det kom en liten kille vid namn Egil som rappade. Vi trodde han var ca åtta år gammal. Någon sa senare att han var 14. Helt plötsligt kändes han inte lika söt längre.


Efter pausen kom en rock'n roll duo med tillägg. De var väl bra, märktes att raggarna i Tidaholm uppskattade dem. Därefter kom det band jag gått dit för att se. Time To Fail. Det var den bästa jävla spelningen de har gjort. jag har sett alla utom en tror jag och den såg jag till att få se på internet i efterhand. Det enda jag inte gillade var att de inte spelade God Of Desert vilken är den bästa låt de gjort. Efter dem kom ett intetsägande band som höll på att få alla att somna. allt lät likadant. Sedan kom T-holmarnas favoritband Uncaptured och sedan var det slut.


Peace Out!

Ovido - Quiz & Flashcards