Alla inlägg under september 2008

Av Sara - 27 september 2008 10:45

Igår var jag på bokmässan i göteborg. Det var en mycket spännande upplevelse. Jag kan nu tala om för mänskligheten att man blir sjukt trött i fötterna efter att ha knallat omkring i närmare sex timmar, trots att man har i stort sett fotriktiga skor på sig.


På mässan så var det sjukt kändistätt. Kändisar som jag faktiskt kände igen tro det eller ej. Bland favoriterna fanns naturligtvis Anders och Sören, Björn Hellberg, som för övrigt är en mycket pratglad och trevlig man, Sven Nordqvist och många fler. Louise som jag sprang omkring med hela dagen höll på att ramma Paolo Roberto vid ett tillfälle. De hade vart en lustig upplevelse.


Det bästa var dock inte författarna utan böckerna. För det första så har jag aldrig sett så många böcker på ett och samma ställe förut och för det andra så var allt galet billigt. För min del så blev det sju mangaböcker, en bok till mamma, en mobilsmycke med sju lyckokatter från Japan och Pocky Sticks.


God Child vol. 8

Emma vol. 6 och 7

Hellsing vol. 2 och 3

The Cain Saga vol. 1 och 2

Nattvandraren signerad av Björn Hellberg. Hoppas mamma gillar den.


Peace Out!

Av Sara - 22 september 2008 10:14

Just nu sitter jag i biblioteket på högskolan. Jag har vart i Borås i 1½ timme. Lektionen skulle börjat för 15 minuter sen, trodde jag. Visade sig att schemat jag skrev ut i tisdags förra veckan redan var förlegat och att föreläsningen inte började förrns klockan 13:00. Så nu har jag 2 timmar och 45 minuter att göra ingenting på. Det suger. Det är för lite tid för att åka hem på och för mycket för att bara slappa omkring. Alltså måste jag försöka hitta på något att göra. Ska visserligen ta 100 kronor till Louise men det tar knappast mer än 10 minuter om jag går bort till Stora Torget. Kanske kan sticka in på Lindex och köpa strumpbyxor också. Ibland tror jag världen jobbar emot mig.


Annars har jag faktiskt haft en väldigt lyckad helg. I fredags skaffade jag mig mina första 3 högskolepoäng. Det var ärligt talat en nybörjaruppgift men jag är stolt ändå. Sedan bar det av till Göteborg och Liseberg där jag, Ida, Andrea, Malmgård (Som inte heter Christoffer), Olivia och Sunna tittade på Hardcore Superstar. De var skitbra fast vi stod ganska långt bak. När de var klara så var det ca 2-2½ timme kvar tills tåget hem gick så då följde vi med Sunna, som bor i gbg, ut till TeenDream i Hissingen. Där kunde man hitta alla möjliga kufar, det var som om någon tagit alla subkulturer som finns och rört ihop dem i en enda gryta. Det var en spännande upplevelse, fast jag inte gillade ett enda av banden som spelade.


På lördagen slappade jag mest omkring hemma i Tidaholm. På kvällen var jag på en helt annan typ av konsert i Tidaholms Kyrka. Det var 4 händer, 1 piano. Vi har sådan tur i vår gospelkör att två bulgariska konsertpianister (systrar) är med. I lördags fick de alltså visa vad de gick för och jag har aldrig hört något liknande komma från ett piano förut. Som Lisa sa, jag tror inte vi riktigt begriper hur bra de två egentligen är.


På söndagen var det mest en massa bussresande som gällde. När jag var hemma i Ulricehamn igen så slappade jag mest. Jag och Britt tittade på Waterworld och den var faktiskt ganska bra. Över mina förväntningar i alla fall, de var visserligen inte särskilt höga men ändå. Var så trött efter en helg med mycket resande att jag höll på att somna mitt i Mord I Sinnet men jag lyckades hålla mig vaken hela avsnittet. Sedan sov jag som klubbad tills klockan ringde. Känner mig i och för sig fortfarande trött. Blir nog tidit i säng ikväll.


Peace Out!

Av Sara - 14 september 2008 15:37

Min karaktär Madde överlevde i Töreboda domän i sex månader, plus minus noll. Hon har spridit munterhet under elysium-mötena med sina hysteriska anfall och fasta övertygelse om att ventilationssystem är farliga saker. Hon skulle till och med börja gå i terapi för att bli av med sin fobi. Någon måste uppenbarligen retat sig något fruktansvärt på hennes konstanta panikande för när hon gick hem från mötet igår så dog hon.


Jag blev väldigt förvånad när jag fick höra att Madde som jag lärt mig att älska inte skulle spelas mera. Tråkigt tråkigt, men Simon har lovat att jag ska få en Gangrel av honom. Jag är kass på att göra karaktärer så jag uppskattar att han ville ge mig en av sina. Hoppas bara att jag kan göra något av henne. En nubliven neonat-gangrel från norrland. Kan bli spännande.


Peace Out!

Av Sara - 5 september 2008 14:40

Nu är de två första veckorna på HB (Högskolan Borås) avklarade. Det är de två som kallas för introduktionsveckor och de finns istället för nollning. Duktig som jag är tänkte jag redogöra för dem ordentligt.


Det började i måndags förra veckan då vi stackars nervösa NYSar (NYa Studenter) ställde oss vid ett rep på Stora Torget. Vi fick en ordentlig runtvandring i vad som är vårt nya hem. När jag kom hem var jag så fysiskt och psykiskt utmattad att jag stupade i säng. Tisdagen var mycket lugnare. Vi fick träffa några lärare och dagen avslutades med fika och en omgång benrangel. Onsdagen var enbart lektioner för min del, fast man kunde ju festa om man orkade. På torsdagen var jag, Linda och Louise på Tant Grön och fikade i tre timmar. Sedan gick Linda hem och vi andra två hängde med några studiekamrater och bowlade. På fredagen var inga lektioner men en mycket lyckad tacosittning på kvällen.


Den här veckan har mest vart lektioner. Fast vi utförde några uppdrag för att skaffa poäng. De poäng jag bidragit till är: Nattning av Den Late Studenten (en staty utanför biblo), sång på tacosittiningen, musikal vid viktiga trädet (skriven av moi), uppförande av harlequinromanscen, mer musikal (repris) och diverse sånger och utförda övingar. För idag har vi haft avslutningsdag och man kna säga att det blev ett poängrace. Ju bättre du utförde lekarna desto fler poäng fick instutitionen. Sämst gick nog Suck and Blow. Det var inte meningen att pussa Louise! Haha. Kul har vi haft i alla fall.


Peace Out!

Ovido - Quiz & Flashcards