Alla inlägg under december 2007

Av Sara - 28 december 2007 12:14

Jag tänkte nu berätta för eder alla vad som hänt sen sist. Bring you up to date so to speak.


Julafton var mysig. Fick Svartkonst av terry Pratchett på morgonen så jag var sysselsatt hela dagen. Efter Kalle Anka kom Farmor. En stund efter kom Mormor och Morfar och en låååång stund efter det kom Uno och Agneta så att vi kunde äta. Min första köttfria jul gick som smort, saknade inte köttbullarna ens lite. Mina julklappar var toppen. Fick Harry Potter and the Prisoner of Azkaban(boken), kockknivar, en receptbok med massor av smarriga chokladrecept. ljusstakar, 2 DVD med Eddie Izzard, Batman Begins - specialutgåvan, Hello Kitty-strumpor - av Emelie, massor av pengar samt en massa saker jag inte räknat upp.


Annandag jul åkte vi först med Farmor till Britt. Av henne fick jag Nightwish senaste Dark passion Play. Den är helt sjukt bra. Bäst är The Poet and the Pendulum, Meadows of Heaven, The Islander och Eva. Måste jag välja en som är sämst så blir det Whoever Brings the Night eller Amaranth. De är inte dåliga på något vis, de håller bara inte riktigt lika hög klass som resten av låtarna. I vilken fall som helst så åkte vi sedan vidare till Göteborg och firade jul med pappas sida av släkten. det var kul. Fast något hände med farmor. Hon kunde inte gå och det verkade som om hon fick feber. Det var hemskt. Jag kunde knappt somna på kvällen för att jag oroade mig så.


Dagen därpå svarade hon dock i telefonen och verkade må helt OK. Jag och mina två systrar for till Skövde för att schoppa. Det var en hyffsad shoppingdag. Kom hem med tvo toppar, likadana fast en var lila och den andra grön, ett svart linne att ha under min röda skjorta och brun/biege ögonskugga


Idag ska jag till en kompis på orientailsk afton. Låter spännande. Hoppas det blir roligt.


Peace Out!

Av Sara - 19 december 2007 17:29

Det var inte så mycket jobb som jag först trodde. Nu ska bara Lisbeth Götberg ringa så att vi kan få de sista detaljerna. Lite mackor, nån bulle och en jävla massa kaffe är allt som krävs. Vi vill ha minst 4500 för det dessutom, annars går vi i strejk. Skämt åsido, vi kan nog tjäna en hacka på det här.


Jullovet är dessutom äntligen här. Jag spelade solo på avslutningen idag. tror att det gick bra även om jag spelade lite fel här och var. fast det verkar inte som om någon märkte det. Den andra solisten, singer-songwritern Niklas Hellsin var dock myyyyyyyycket bättre än mig. Hans texter är det bästa någonsin. Jag skulle lätt köpa en skiva om han gav ut någon.


Imorgon ska jag till farmor och baka pepparnötter. Till er som inte vet vad det är säger jag bara: SKÄMMES! Så, gå nu och ta reda på vad det är i en vanlig bakbok, baka sedan underverket och smaka. Det är den bästa kakan någonsin.


Peace Out!

Av Sara - 18 december 2007 14:34

Vi i Sockersöt UF har fått ett erbjudande om ett jättejobb. Det skulle förmodligen inbringa hur mycket pengar som helst. Allt vore frid och fröjd om det inte hade vart på det viset att allt jag känner inför det jävla uppdraget är BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!!!!!!!


Jag vet att man borde försöka och göra sitt bästa men jag vill verkligen inte. Jag varken orkar eller har tid eftersom det är för de två sista dagarna på jullovet för ett par hundra lärare i kommunen. Vi har dessutom ingenstans att vara och det hela kommer förmodligen att kosta oss multum. Jag vill inte!


Däremot har jag hittat samt halvt om halvt (lämnat handpenning) på den perfekta balklänningen. Älskar den.

Av Sara - 11 december 2007 17:18

*Happydance*

Jag håller på att trappa ner mina mediciner. Bye bye Inderal Retard 80mg! Läkaren sa att mina stresshormoner förmodligen inte fanns i blodet i så hög grad som innan. Håller jag mig nu anfallsfri så blir jag friskförklarad. Det är ju helt jävla fucking underbart!


Dessutom får jag MVG i Psykologi A.


Peace Out!

Av Sara - 4 december 2007 16:40

Jag känner mig på topp idag. Inget står i min väg och framtiden ligger för mina fötter. Jullovet är snart här och sedan kommer sista terminen på gymnasiet. Livet känns helt galet roligt just nu.


För er som undrade, alla en, hur det gick i affärplanstävlingen så kommer Sockersöt UFs placering här: 3! Jag är galet stolt över mig själv och mina medarbetare. Vi la ner hur mycket tid som helst och fick lön för vår möda. Dessutom sålde vi äckligt mycket kakor på marknaden i lördags.


Idag var jag i Hjo och fikade med Zarah. Det var kul, hon är så himla skön den kvinnan. Vi var inne på Cato också. Jag skulle köpa hela den butiken om jag hade råd. Det fanns drakar, älvor och svärd överallt. Jag tror jag vill flytta in där.


Peace Out!

Ovido - Quiz & Flashcards