Alla inlägg under november 2008

Av Sara - 29 november 2008 10:38

Jag vet att mitt bloggande har stagnerat. Det ska bli bättring på det. Jag tänker skylla allt på skolan eftersom de gillar att begrava oss i saker att göra. Jag klagar inte men hur de tänkt att vi ska göra en 4-poängs tenta på 7 dagar, det ska ta ca 13 arbetsdagar att få ihop 4 poäng, går över mitt förstånd. Min mycket kloke vän Martin sa att de sex dagar som uppenbarligen inte är med i beräkningen är det förmodligen meningen att man ska läsa kurslitteraturen till tentan på, precis som inför en salstenta. Då kommer genast fråga två; hur ska man kunna veta vilken litteratur som hör till hemtentan innan man fått den?


Så, nu har jag gnällt färdigt. Istället gläder jag mig att  över att de första två filmerna i min sorgligt oexisterande samling av Disney-filmer är påväg. Jag har en del på VHS men uppdaterar nu den samlingen till DVD och först ut blev Pochahontas och Mulan. Får visserligen Hair och West Side Story på köpet men det är oviktigt. Förhoppningsvis kommer de nästa vecka så att jag kan se dem när jag är klar med tentahelvetet, om ni ursäktar ordvalet.


Peace Out!

Av Sara - 6 november 2008 10:56

Idag för ganska exakt 1½ timma sedan så började min absolut första körlektion på körskola ever. Först var jag inte ett dugg nervös eftersom jag ändå kört en hel del hemma. Ca tio minuter innan jag började så blev jag dock helt sjukt nervös. Det gick över när jag träffade läraren, Daniel. Han var en rödhårig Göteborgare med en stor portion humor. Precis den typ av lärare som jag behövde. Idag har vi gått igenom körställning, uppväxling, start/stop och krypkörning. Det gick riktigt bra för att vara en första lektion.


Annars idag så är det bara skola som gäller. Har just nu fri tid i en halvtimma till. Sen ska vi finputsa den muntliga framställningen vi har kl 12:30 idag. Hoppas det blir bra, är visserligen bara 1 hp men ändå.


Imorgon bär det av hemmåt, ska först till Skövde och titta på Annas balklänning först. Sen har mamma lovat tacos på kvällen. På lördag ska jag fika med Hannah och sedan äta middag ute hos Uno och Agneta på kvällen. På söndag blir det fars dags-lunch hos mormor på förmiddagen och sedan ut till Emelie på eftermiddagen. På måndag ska jag förbi gymnasiet en sväng innan det blir dags för hemfärd åt andra hållet Det låter som om det kommer bli en kul helg.


Peace Out!

Av Sara - 4 november 2008 10:12

Jag vet att jag borde ha skrivit för länge sedan men det har hänt så mycket att det helt fallit ur mitt minne. Först pluggade jag ju som idiot till min första salstenta, det kändes som om den gick bra. Sedan var jag hundvakt och då kom Adam och sov över hemma hos mig i Ulricehamn. Även Hannah dök upp på söndagen. Det var väldigt mysigt. Den helgen som vart nu så åkte jag till Adam för att fira hans 20 års-dag. Det var väldigt skoj, hans syskonbarn är helsköna och även om det klagade över tjejbaciller så fick jag mängder med kramar när jag skulle åka hem.


Den här veckan ser slapp ut på schemat men det är den då rakt inte. Igår var jag hos en helt underbart humoristisk tandläkare, mina tänder var okej. Sedan har jag pluggat och förberett mig inför den muntliga redovisningen på torsdag. Mitt område är inte så stort så det blev tyvärr inte så mycket att prata om. Tur att några av de andra tjejerna i gruppen har större områden, jag får väl koncentrera mig mer på att analysera kurslitteraturen eller nåt.


På fredag bär det av hemmåt. Först blir det omvägen runt Skövde för att titta på Annas balklänning till Kadettbalen. Jag ville verkligen se den och blev så glad när det visade sig att jag kunde få det. Sedan är jag hemma hela helgen. På lördag ska jag fika med Hannah klockan 12 och på söndag ska jag hem till Emelie. Henne har inte jag träffat sen Kräftans Dag i augusti. Jag saknar henne tokmycket. Jag har saknat Hannah med men nu var det ju faktiskt inte länge sedan jag träffade henne. På måndag blir det hemfärd så att jag kan plugga till tentan som jag tror är på fredag nästa vecka. Hoppas det går bra, är sjukt mycket böcker att läsa.


Peace Out!

Ovido - Quiz & Flashcards