Alla inlägg under januari 2009

Av Sara - 27 januari 2009 14:34

Jag jagar lägenhet för fulla muggar för tillfället. Har hittat två som verkar vettiga hittills, nu är det bara att se om jag får erbjudandet. Det handlar om två tvåor, vilket egentligen kanske är lite stort men de har samma pris som en del ettor så det gör inte så mycket. Lagom avstång till skolan är det också och halvvägs ligger Knalleland.


Med min tur får jag ingen av de där lägenheterna men hoppas kan man ju alltid, om de visar sig vara i bra skick vill säga. Det vet man ju inte förrns man tittat på dem.


Peace Out! 

Av Sara - 22 januari 2009 15:50

Idag fick jag ta mig upp ur sängen klockan halv 7 enbart därför att jag skulle in till Borås och övningsköra klockan 8:30. Annars hade det räckt med att gå upp typ 7 halv 8 någon gång. Daniel var sjuk idag så jag fick ha Läskige Lars istället om ni kommer ihåg honom. Han är fruktansvärt opedagogisk men idag var han faktiskt bättre än förra gången. Han skjutsade mig hela vägen till skolan efteråt till och med.


Efter min enda föreläsning idag så gick jag till optikern. Jag har sett lite smådåligt och mina ögon blir trötta fort. Min syn hade dock inte sämre. Jag ska göra en undersökning till om 2 veckor och beroende på vad resultaten visar så får jag antingen skylle på att jag pluggar så mycket eller gå till en ögnläkare. Hoppas innerligt på alternativ 1.


Schemafritt imorgon!


Peace Out! 

Av Sara - 20 januari 2009 17:11

I helgen vars man då alltså i (M)Uppsala och besökte Uppcon för första gången. Jag var lite nervös för att jag var för lite Japan-nörd till en början men det verkade inte så även om jag fattade indre än de flesta.


I vilket fall som helst var det helt sjukt kul. Vi bodde typ i Stora Salen eftersom allt kul hände där. På fredagen var det först invigningen, sedan tittade vi på Machine Supremacy och till sist var det en modevisning med Lolita-kläder. På lördagen var det först det japanska bit-pop bandet YMCK vilkas musik jag egentligen inte bryr mig så mycket om men som har de bästa musikvideorna ever. Att sen allt låter som ledmotivet till Super Mario är faktiskt inte så tokigt det heller. Efter det var det i alla fall AMV-tävling där det blev både mycket skratt och mycket allvar. Efter det kom det alla väntat på; Cosplay-tävlingen. Har nog aldrig sett så många snygga dräkter och roliga sketcher på en och samma gång förut. Fast jag satt brevid ett gänf Fangirls så jag hade lite ont i örat efteråt eftersom det mesta hade en gnutta yaoi i sig. Sedan på söndagen var det dags för avslutning och hemfärd. Det var kul men energikrävande. Är fortfarande helt slut.


Du måste vara från Uppcon, eller så är du bara bisarr

Jag cosplayar inte, jag ser ut såhär

You love surprise buttsex and you know it!

I LOVE SUMO!!!

Jag vill också ha ett överdimensionerat vapen

Åh Ichigo!


Peace Out! 

Av Sara - 15 januari 2009 13:03

Imorgon vid den här tiden är jag troligtvis i Uppsala för att besöka mitt första Uppcon. Ska bli helt sjukt roligt. Måste bara packa, ladda kameran och mobiltelefonen först. Färga håret var det med ja. Får inte heller glömma ta upp ett liggunderlag från källaren. Det blir nog bra.


Idag for Morgan till London för att sedan resa vidare till Singapor. Hoppas han får det himla skoj.


Peace Out! 

Av Sara - 14 januari 2009 18:25

Nu är det senaste Tentahelvetet klart och inskickat. Tack för hjälpen mamma! Nu tänker jag inte säga ett ord till om den.


Kom på när jag tittade på Vägen till Eldorado här om dagen att det är en mycket underskattad film. Förmodligen därför att den är tecknad och ser ut att vara för barn men är så mycket roligare när man är vuxen/äldre. Det är jättesnuskig humor! De använder dessutom många skumma ord som till exempel scoundrel! Jag blev förälskad i den på nytt.


Maybe El Dorado is native for; big, grey, ROCK!


They should call it Chel Dorado!


Maybe Cortes has been here already?

And stolen all the bigger rocks? The scoundrel!


Peace Out! 

Av Sara - 13 januari 2009 21:22

Till Lousie: JA! Det var helt och hållet erat fel!!! ^^


Idag har jag bara pluggat och tvättat. Hoppsan vilken rolig dag det var då. Eller ja, jag läste färdigt allt för ett par timmar sen så jag har dessutom hunnit med ett avsnitt Sailor Moon samt två avsnitt xxxHolic. Inte tråkigt alls faktiskt. Funderar nu på om jag ska läsa lite i The Nightwatch, Över Näktergalens Golv eller Interview with the Vampire, alternativt kan jag se ytterligare ett avsnitt Sailor Moon, xxxHolic, Bleach eller Chocolate Underground. Jag har inte riktigt bestämt mig än.


Har idag för övrigt kommit på att när Britt och Morgan argumenterar låter de som pappa och farmor brukade göra, haha.


Peace Out! 

Av Sara - 12 januari 2009 10:33

Jag sitter nu i skolan och har precis skrivit av min del på den muntliga redovsiningen av grupparbetet som vi ska ha idag. Nu vet jag inte vad jag ska hitta på de närmsta 1½ timman. Vi ska inte träffas allihopa förräns klockan 12. Jaja, det löser sig alltid.


Får inte glömma:

Nässpray

Deo

Syntid

Extern hårddisk


Peace Out!

Av Sara - 11 januari 2009 20:20

Eftermiddagen har jag spenderat på resande fot. Det hände inte så mycket spännande. Tåger i Falköping var försenat, som vanligt, så jag fick springa mellan tågen i Herrljunga, som vanligt, tåget kom tidigt in till Borås, som vanligt, så jag fick vänta en evighet på bussen, som vanligt!


Väl på bussen så blev jag antastad, okej inte riktigt, av ett Jehovas vittne som ville sälja böcker till mig. Jag sa nej och döm om min förvåning när han då sa 'okej' och lät saken bero. Vi pratade lite om musik och Illustrerad Vetenskap istället. Det var helt galet.


Nu ska vi se om jag och Britt lyckas övertala Morgan om att byta rum så jag kan komma åt mina grejer. Annars får han leva med att jag springer ut och in där.


Peace Out!

Ovido - Quiz & Flashcards