Alla inlägg under december 2008

Av Sara - 23 december 2008 11:54

Såg Bleach-musikalen i natt. Var inte trött eftersom jag sovit typ halva dagen så jag tittade på den för att se om jag kunde trötta ut ögonen lite. Det funkade inte, jag var helt uppe i varv efter att ha sett den. Jag har bara en sak att säga; Chad är ännu mer hjälte för mig nu än vad han var innan. Den som hade gjort castingen till den musikalen hade gjort ett strålande jobb, särskilt med Chad, Rukia och Uruhara. Ichimaru Gin var också helt strålande. Jag vet inte hur många gånger jag fick hålla handen för munnen för att inte brista ut i ett gapskratt som skulle väckte hela huset.


Bästa låten var lätt Uruhara Shop, Bleach kom på en jämn andraplats. Han som gjorde Uruhara hade ett mycket spännande röstomfång, han körde allt från halv-growl, genom vanlig talröst-sång till en mycket spännande falsett.Hela musikalen var egentligenbara kärlek.


- Men detta är ju Saien, måste vi inte sjunga låtarna från första musikalen då?

- Du vill bara sjunga de låtarna, eller hur?

- Njae... *mummel*

- Du får tala ögra om vi ska kunna höra dig. Vill du sjunga eller inte?

- Måste jag bestämma det själv?

((Fritt ur minnet och översatt från eng. av mig ^^))


Peace Out!


God Jul btw XD

Av Sara - 22 december 2008 19:32

Idag har jag vart hur duktig som helst. Jag åkte hela den långa vägen in till Borås enbart för att läsa 50 sidor i en bok som jag behöver ha läst till omtentan i januari. Den gick bara låna i 14 dagar och då är jag fortfarande i Tidaholm, så det var bara att sätta sig på biblioteket och läsa vad som visade sig vara en helt onödig bok eftersom den bara filosoferade kring frågor som jag fick bra poäng på på originaltentan. Suck säger jag bara. Men jag fick i alla fall det gjort. Sen köpte jag den sista julklappen och nu är jag på väg att slå in de två sista julklapparna. Sen ska jag rensa bland papprena på mitt skrivbord och sedan börja packa lite. Efter det kanske jag låter mig själv titta på lite anime som jag har snott av Louise. Bara för att jag har uppfyllt alla dagens mål. Jag har förtjänat lite Princess Princess tycker jag allt.


Imorgon bär det av hemåt. Många väskor och påsar att släpa ner till stationen, som tur är så hämtar mamma mig i Falköping så jag slipper släpa omkring på allt i väntan på bussen hem. 


Peace Out!

Av Sara - 19 december 2008 19:15

Vart tog dagen vägen? Känns som om jag vaknade för två sekunder sen och fortfarande har sömngrus i ögonen. Jag har inte gjort mycket idag och ändå har tiden sprungit förbi. Innan jag visste ordet av så var det mörkt ute ich dags att äta kvällsmat. Vad är detta egentligen? Jaja, en del dagar är väl bara sådana.


Idag jar jag ingenting att skriva om. Jag har inte gjort något spännande eller funderat på något filosofiskt som till exempel meningen med livet alternativt meningen med den svåröppnade plasten på DVD-filmer. Ingenting alls har jag gjort och ungefär lika mycket har jag att berätta.


Så jag tänker heller inget säga.


Peace Out!

Av Sara - 18 december 2008 23:24

Idag har det vart en lång dag. Vaknade halv sju så att jag skulle hinna in till Borås för att övningsköra halv nio. Det gick jättebra och jag lyckades til och med lära mig att backa runt gathörn. Det var lite läskigt i början men jag lyckades ganska bra i slutändan.


Efter det bar det av med tåg till Göteborg för att träffa min kamrat Markus, även känd som Vretarn. Precis som förra gången vi skulle träffas hade hand dock lyckats försova sig så jag satt ensam på Centralen i ca en och en halv timme. Under den perioden insåg jag att det här med people-watching är ganska skoj. Särskilt på ett ställe med så mycket olika typer av folk som Centralstationen. Till slut dök långskånken dock upp och vi kunde bege oss ut iden stora staden Göteborg i jakt på julklappar. Vi hittade inget men spenderade en stor del av tiden på SF-bokhandeln. Köpte faktiskt ingenting där, det är ju snart jul och man vet aldrig vad man får. Efter det åt vi mat på Pizza Hut vilket även det tog längre tid än vad om egentligen är nödvändigt för jag och Markus har en tendens att prata mer än vi äter.


När jag sedan lyckats ta mig hem, det var inte så jobbigt eftersom jag spenderade en av en och en halv timmes bussfärd sovandes, beslutade jag mig för att äntligen titta på West Side Story. Mitt i ville Britt se på Bilar som hon hade lånat av en kompis son. Så jag lyckades med konststycket att se första timmen av West Side Story, sedan hela Bilar och sedan resten av förut nämnda musikal. Lite rörigt men det funkade. Tror West Side Story riskerat att bli långrandig om jag sett den i ett stycke.


Peace Out!

Av Sara - 17 december 2008 16:49

Utöver att plugga har jag idag ägnat mig åt både nyttiga och roliga saker. Eller ja, det enda nyttiga utöver plugga-biten är väl att jag håller på och tvättar vilket inte är så himla ansträngande precis. Inte det minsta faktiskt.


För er som inte vill riskera att läsa Bleach-spoilers föreslår jag at ni slutar läsa ungefär nu.


Har sett ca 10 avsnitt av Bleach idag. Är nu på avsnitt 65. De har äntliga blivit klara i Soul Society och återvänt till den vanliga världen. Jag började faktiskt tröttna på rädd-Rukia grejen nu. Det räckte både gott och väl med 1½ säsong. Får bara hoppas att serien fortsätter hålla stilen och vara både spännande och rolig.


Igår diskuterade/gnällde Linda över pairings. För er som inte vet vad det är så är det när fangirls parar ihop karaktärer från redan befintliga berättelser och sedan skriver noveller eller ritar bilder med dem. Ett bra exempel är från Harry Potter där fangirls ofta parar ihop Harry/Draco. I vilket fall som helst så tyckte hon att de flesta pairings som görs är helt orimliga och jag är till stor del benägen att hålla med. Hur många här tror till exempel att Ron Weasley skulle hoppa i säng med Snape?


Efter denna diskussion där det dessutom blev klart att de flesta pairingsen var homosexuella och att det är svårt att hitta vettiga homosexuella pairings i Bleach så började jag tänka.  Jag kom fram till att det visst finns sådana i Bleach. Som nämnt innan så är det i serien alldeles uppenbart att Chad är förälskad i Ichigo. Den pairingen är helt ensidig. Ichigo visar inte ens en gnutta intresse för Chad. Den andra är Yoruichi/Soi Fong. I slutet av deras strid ser man tydligt hur mycket de tycker om varandra. Möjlig pairing där!


Missförstå mig rätt, jag spenderar inte min tid med att göra pairings till höger och vänster, jag var bara tvungen att bevisa att Linda hade fel haha.


Peace Out!

Av Sara - 16 december 2008 22:28

Vi tar de dåliga känslorna först.


%&¤#")/###"&¤&/(%@ <-- Fula ord som jag censurerade alldeles själv.

Vadan dessa kraftuttryck då? Egentligen är det inte så farligt utan bara jag som blir så trött ibland. Var och hämtade ut den där tentan ida, den som jag fick underkänt på. För att bli godkänd krävdes 8 poäng varav 2 på varje av de 2 större frågorna. Jag hade 7,5 poäng varav 2 respektive 3 på de stora frågorna. Det betyder att det var ett halvt fjuttpoäng på en fråga som inte ens var så viktig som gjorde att jag får göra hela provet en gång till i Januari. Idioti!


Andra dåliga saken är att lärarna på högskolan suger på planering. Jag har förstått att vi inte har något jullov utan bara som allra nådigast fått schemafritt över jul- och nyårhelgen. Därför kan jag förstå om de vill att vi ska fortsätta vara produktiva och göra en hemtena över jul. Vad jag inte kan förstå är vad det är för ett jävla snille som lägger ett grupparbete, inte ett litet ett heller, över julan utöver den där hemtentan. Vem lägger grupparbeten på den del av året då alla garanterat åker hem? Fast vi ska nog klara det ändå. Ska bara klaga lite först.


Över till roligare men ändå småtrista saker. Vi käkade lunch samt fikade peparkaksfort och chokladkladdmuffins hemma hos Johanna idag. Det var för att vi alla ska åka hem över julen nu och kommer inte ses förrns i januari. Vi hade i alla fall jätteskoj jag, Johanna, Linda, Louise och Martin. Linda har för övrigt fått min livslånga kärlek på grund av sina himmelska muffins. Jag ska gifta mig med henne när jag blir stor, så det så! ^^


Sedan har hon totalkorrumperat mig också. Linda lånade mig de sju volymer som utgör mangaserien Fake. Jag läste tre volymer igår och fyra idag. Den serien är lätt beroendeframkallande och nu måste jag se animen också. Fake är kärlek.


Peace Out!

Av Sara - 12 december 2008 12:44

Underkänt på en tenta till. Va fan gjorde jag för fel den här gången? Jag läste all kurslitteratur och pluggade tills ögonen sved. Suck säger jag bara.


Peace Out!

Av Sara - 9 december 2008 19:48

Idag hade jag min åttonde körlektion. Min ordinarie lärare Daniel var sjuk så jag fick ha Vikarie-Lars istället. Han har vart i branschen i 30 år och om du frågar mig var det minst 30 år för många. Han såg ut att vara ca 60 år gammal och han andades på helcreepy sätt. Det kan jag leva med dock. Det som gjorde mig lite lätt irriterad var att han var så opedagogisk att till och med jag verkar vara värsta dagiskfröken i jämförelse. Han fick mig att känna mig urkass, korkad och ohjälplig med bara en enda suck. Jag glömde bort allt jag lärt mig av Daniel och körde helt förjävligt. Jag svär om jag har honom en gång till och måste höra honom säga "ratta kvinna!" igen så går jag ut i strejk tills Daniel är frisk.


Snälla Daniel... Krya på dig!


Peace Out!

Ovido - Quiz & Flashcards