Alla inlägg under april 2008

Av Sara - 20 april 2008 12:33

Jag såg dig allt Anna!!! Du stilade med dittmusikkunnande och klappande på något skumt sätt som definitivt inte var på 2 och 4 pulsslaget!


Sådär, nu var det avklarat.


Jag ska stämma personen som uppfann magsjuka. Det är den tråkigaste jävla sjukdomen som finns. Man blir isolerad på sitt rum med en spyhink, ett glas vatten och i bästa fall några Mariekex. Sedan förvntas man underhålla sig själv i ett par dagar medan man tillfrisknar. Jag höll på att bli galen.


Orkar tyvärr inte skriva mer, måste komma igång med att äta ordentligt så att jag får krafterna tillbaka.


Peace Out!

Av Sara - 14 april 2008 18:55

Så, nu var det sagt. Över till andra saker.


Idag har jag haft drama, har bara tre gånger kvar nu. Ever! I vilket fall som helst så hade vi lite kul övningar idag. i en så skulle vi skriva en berättelse lagvis så skulle det andra laget gestalta den sen. Jag tänkte att ni kanske skulle vara intresserade av hur en sådan saga kan se ut och ska därför berätta mitt lags sage för er.


Miljö: Pizzeria

När: Precis innan stängningsdags

Personer:

Pizzabagare

Olle

G1

G2


Olle kommer in på pizzerian. Där sitter det två gäster redan. De viskar förtroligt, men de tillför inget till historien. Pizzabagaren kommer in med en kniv med röd vätska som droppar från den. Olle darrar som ett asplöv och beställer en Cappricosa med hackande tänder. G1 och G2 äter. De är fortfarande inte viktiga. Olle får sin Cappricosa. G1 pillar G2 i örat. Olle stirra fascinerat och stoppar pizza i näsan. Pizzabagaren smyger fram bakom G2 och skrämmer honom med kniven. G2 skriver ett argt brev till chefen på en servett. Olle har äntligen fått ut all skinka ur näsan. Han slänger den i bakhuvudet på G1 som torkar av sig med G2s arga brev. G2 blir ännu argare och hoppar sönder alla bord innan han lämnar pizzerian med en bruten fot. G1 springer efter. Pizzabagaren tar ut pension och börjar odla får i Spanien. Olle lägger sin pizza i en Doggy Bag och går hem.


Det är seriöst så det förslår.


Peace Out!

Av Sara - 6 april 2008 16:03

För er som nu väntat er tokiga på att få veta hur det gick för mig på högskoleprovet kommer här resultatet:


Svensk läsförståelse:

17/20


Tabeller, diagram och kartor:

9/20


Engelsk läsförståelse:

13/20


Ordförståelse:

32/40


Matte:

14/20


Själva poängen kommer först om fyra veckor. Håll er i skinnet tills dess.

Av Sara - 3 april 2008 18:31

Jag har inte skrivit på ca 100 år skulle jag tro. Det är bara så att det har hänt en del i mitt liv.


Förra veckan ställde jag upp med en film i den lokala UKM-festivalen. Äckel hette den. Där spelade jag en homofob som dör i slutet (Rätt åt jäveln!). Det gick så illa i tävlingen att vi faktiskt vann. Nu så väntar alltså en resa till regionsfinalen i Ale på oss. Ska bli spännande värre.


Var på lajv i Töreboda dagen efter. Jag har nu förlikat mig med allt det svarta. Nu är det bara de udda personligheterna jag ska vänja mig vid. Fortsätter det som hittills blir inte det heller några problem. Stället är fullt av flumbullar. Jag har även börjat älska min karaktär Madde som är hysteriskt rädd för ventilationssystem. Funderar på ett sätt att göra henne inblandad i en intrig bara. Men det löser sig alltid.


På lördag ska man vara vuxen och göra högskoleprovet. Det ska bli spännande. Har övat lite på gamla varianter. Det var fan skitsvårt på mattedelen. Jag har i och för sig inget sinne för siffror över huvud taget. Ordkunskapen var däremot skitkul! Önska mig lycka till.


Peace Out!

Ovido - Quiz & Flashcards