Alla inlägg under oktober 2008

Av Sara - 7 oktober 2008 12:13

Jag blev klar med hemtentan klockan halv tio i söndags kväll. Jag han till och med se på sista delen av Mord i Sinnet innan det var dags att sova. Jag missade lite dock eftersom Johanna ringde. De senaste fyra dagarna har hon ringt mig sex gånger. Alla har handlat om hemtentan förutom den igår. Eddie Murphy gör rösten till Donkey/Åsnan så det så! Will Smith har ingenting med Shrek att göra.


Idag har jag schemafritt och jag tänker inte göra ett skit som har med skolan att göra. Jag har suttit hela helgen och pluggat så jag borde få ta en enda dag ledigt. Har schemafritt på torsdag också men då blir det till att börja plugga på salstentan jag har vecka 43. Det är ca 1 000 000 artiklar att läsa samt typ två kapitel i en urtrist bok. Förmodligen kommer det att gå fint men jag kommer ju aldrig ihåg det viktiga på prov. Blir till att repetera minst tusen gånger!


Nu ska jag gå iväg och slappa lite till.


Peace Out!

Av Sara - 4 oktober 2008 22:04

Sitter just nu och skriver på min hemtenta som ska lämnas in på måndag. Just i det här ögonblicket har jag kört fast lite så jag tänkte att om jag låter hjärnan ta en paus från det hela i ett par minuter så kanske blockeringen släpper. Det brukar fungera.


Jag är snart klar med den första halvan av uppgiften. Jag har skrivit om Egypten och dess hieroglyfer och har lite om bokkulturen i medletiden islamiska värld kvar. Efter det så är det dags att hugga in på andra halvan av uppgiften, den del som faktiskt ska bli lite roligare. Då ska jag försöka definiera vad som är ett digitalt bibliotek vilket betyder att jag får tänka lite själv istället för att bara rabbla fakta. Ska bara bli klar med den tråkiga delen först. Önska mig lycka till!


Peace Out!

Ovido - Quiz & Flashcards